fredag den 27. december 2013

Mine fingrer hænger i laser...

...efter at have arbejdet på at blive færdig med julegaverne. Det lykkedes, men det krævede lige et par sene, men hyggelige aftener. Jeg havde sat mig for at mine to yngste niecer skulle have hjemmelavede gaver i år.

 Mette's og Karen Maries smukke julekit blev forvandlet til en julepude. Englen skulle have haft et etnisk præg med afrohår, men undervejs blev håret til den lille kyse af franske knuder istedet.
 På bagsiden er brugt et smukt viskestykke, som jeg har haft i gemmerne i en del år.
 I 2007 strikkede jeg en Otto ugle og siden da har jeg flere gange set den på mine niecers ønskesedddel, så i år skulle det være. Det blev til en lidt tykkere Ursula ugle med shocking pink halstørklæde. Opskriften stammer fra Lucinda Guy's virkelig dejlige strikbog "And so to bed"
Julen blev fejret i det svenske. Hele familien drog ud i skoven juleaftensdag og hentede træet, som blev pyntet efter alle kunstens regler. Det var skønt med tre dage i sommerhuset, hvor vi bare kunne nyde hinandens selskab og roen, som virkelig indfandt sig.
Jeg kan iøvrigt slet ikke forstå hvor december blev af og nu er vi allerede på den anden side af julen. Hold op hvor går det stærkt. Om lidt er det tid for eftertanker. Årsskiftet bringer mig altid i en særlig sindstilstand.
Nyd ferien, hvis du har og ellers er det jo weekend, som kan nydes lige så godt.

22 kommentarer:

  1. Sikke nogle fine julegaver du har lavet. Hvor er modtagerne heldige :)
    Kærlig hilsen
    Kristina

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kristina. Det er så dejligt at give noget som man selv synes blev vellykket.

      Slet
  2. Hvor er det nogle meget fine gaver, som du "lige" fik lavet. Jeg er sikker på, at dine niecer blev glade. Vi holder ferien hjemme med udflugter, men jeg ville have elsket et par dage eller tre i et lille sommerhus et sted. Sindet får mere ro, når man tager lidt væk.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Katrine. Der var ikke meget "lige" over det. Jeg knoklede de sidste dage for at blive færdig, men det var det hele værd 😛 det var et hit at være i sommerhuset. Vi har ikke bil, så det at vi ikke skulle fragte os rundt i juledagene var et ekstra plus. Dejligt med ro i sjælen.

      Slet
  3. Hvor er den blevet fin din pude. Hun ligner en engle i modvind på vej efter stjerner.
    Det lyder som en skøn jul, jeg ville ønske at jeg kunne lokke min lille fam. med i sommerhuset i julen, men nej det går ikke.
    Jeg håber dine nytårs tanker går den positiv vej og at du og din fam. får nogle dage og en hyggelig nytårsaften.
    Kh Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er lutter optimisme og positive tanker for 2014. Jeg er altid meget positiv i mine tanker for det nye år. Så selvom jeg egentlig ikke mener, at man skal vente til årsskiftet med at gøre noget ved sagerne, så er jeg en sucker for følelsen af en ny begyndelse. Det føles så forfriskende. Ikke at jeg egentlig synes der er så meget som skal være anderledes ( inden for kategorien af ting jeg selv har indflydelse på), men derfor er det nu skønt alligevel. 😀

      Slet
  4. Sikke nogle fine julegaver du har lavet, dem må de da været blevet glade for. Hvor det ser hyggeligt ud med det nyfældede juletræ.

    Kh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Halløj Gitte. Det er da længe siden jeg har "set" noget til dig. Håber du har det godt?
      Tak for ordene om gaver og træ. Det var skønne juleeventyrlige dage.

      Slet
    2. Jeg har det godt:) Har holdt en lang blogpause, men nu er jeg tilbage igen. Har lige lavet mit første indlæg siden maj.

      Kh Gitte

      Slet
  5. Ai, hvor flink du har värt!!!! Helt fantastisk fint!

    SvarSlet
  6. Du har da også lavet en super flot engel med fed hue...hatten af for jeres bud på en anden udgave end den tiltænkte Go' aften til dig

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Gitte. Det var sjovt bare at kunne kaste sig ud i det. Pinterest er iøvrigt en god ven, når man er i tvivl om et sting. Der findes mange vejledninger der.

      Slet
  7. Har du været på kursus eller er du bare helt selvlært? Jeg er superimponeret over både knuderne og fjer-stingene! Jeg skal også have monteret min "engel" som pude, men jeg er ikke helt nået så langt som dig. :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er såmænd selvlært. Jeg ville sågerne på kursus, men det er desværre lidt for dyrt for mig, så jeg må kaste mig ud i det på egen hånd. Jeg kigger i bøger og Pinterest, som er rigtig god at finde tips om broderi-sting.
      Min pude skulle jo være færdig, da den skulle bruges til gave. Glæder mig til at se din monteret.

      Slet
  8. Nydelig pute! Du er så flink Marie -Louise! Du fikk til å ville sy og brodere litt igjen.

    For et koselig juletre dere fant, håper dere har kost dere masse i julen. Jeg ser frem til å følge deg inn i 2014! Godt nytt år!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak søde Anne Marie. Ja kast du dig ud i at brodere igen. Det er du jo også så flink til 😀
      Rigtig godt nytår. Jeg glæder mig også til at følge dig i 2014

      Slet
  9. Hvor er de bare suuuperfine!!! Wow. Elsker detaljen med kontrastet bagside. Så fedt! :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hvor er du sød Christine. Jeg synes der skulle noget kontrast til forsiden på puden, som ville stå til de lidt ferske farver og den fine neonpinke doilly. Er meget glad for resultatet. 😀

      Slet
  10. Flot arbeje som altud. Mikset med viskestykke bagsiden er lige i min smag. Viskestykket kender jeg!

    SvarSlet
  11. What a lovely pillow! I so adore it. :)

    SvarSlet