søndag den 1. december 2013

Så går det løs...


Som jeg skrev i mit forrige indlæg, har jeg været igang med at lægge julekalenderplaner i et stykke tid. Inspireret af denne har jeg lavet en boxkalender. Det særlige ved kalenderen er at den er fælles. Vi er 4 i familien og hver skal byde ind med nogle aktiviteter, som bliver skrevet ned på papir og lagt i hver box. Det må ikke koste penge ( andet end til papir, ingredienser og lignende) for jeg synes det skal være billige kommen hinanden ved aktiviteter.

Jeg var lidt spændt på hvad pigerne ville synes om den, altså bortset fra at jeg vidste at de ville kunne lide æskerne. De synes heldigvis at ideen er utroligt sød og de blev meget glade. Så nu er alle glade.
Dagens aktivitet er at vi skal julehygge. Se julefilm og spise vafler. Mmmmmm.

Boxene har jeg selv foldet og pyntet. Der er hovedsagligt brugt masking tape (Oh, hvor jeg dog elsker den opfindelse) tal sticker fra butik NØ, lidt Rie Elise Larsen papir, pailleter og lidt snefnug klistermærker, som jeg blandt andet har fået af Mette.

Det har været det hyggeligste projekt jeg har siddet med længe og jeg er mere end tilfreds.

Juletræet er iøvrigt foldet efter denne yderst nemme fremgangsmåde Jeg kan anbefale jer at kigge på den lille film, der følger med Den giver lige et lidt klarere billede af hvad man skal gøre.

Rigtig glædelig 1. søndag i advent/ 1. december.

8 kommentarer:

  1. IH! Hvor er de fine. Altså helt helt vildt fine! Og hvor er det en sød ide med delte juleaktiviteter. Det ligner et kæmpe arbejde, hvor fedt at det har været så stor en fornøjelse at lave :-)
    Rigtig hyggelig 1. december til jer.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er nemlig lige præcis hvad det har været, en fornøjelse. Slet ikke et arbejde. Tak for din søde kommentar Christine 😊

      Slet
  2. Det er uden tvivl den fineste julekalender, jeg længe har set og sikken et hygge-arbejde du har lagt for dagen:0))

    SvarSlet
  3. Tak Pia. Jeg er selv så glad for denne her kalender. Synes den er blevet så fin og det var ren hygge faktor at lave den.

    SvarSlet
  4. looks nice
    love to see more christmas photos from your home

    SvarSlet
  5. Det er altså blevet den fineste pakkekalender. Mon ikke dine piger blev begejstrede? Det er bare dejligt med klippe-klistre... :-)

    SvarSlet
  6. Det er så gennemført Louise.. hold da op - det er vildt godt! Hvad sagde pigerne?

    SvarSlet
  7. De synes bare at det er så sød en kalender. Det har desværre vist sig som en dårlig ide ikke at have skrevet sedler på forhånd. På det sidste er det druknet lidt i december travlheden. Vi må tage revance de sidste dage her op til jul. Tak for de søde ord. Jeg har faktisk nydt synet af kalenderen hver dag, så det er jo også en vigtig faktor.

    SvarSlet