søndag den 17. februar 2013

Feriestemning

 Vi har haft en uges ferie alle 4 og kan nu se tilbage på en dejlig ferie med hygge, koblen fra, samværd med familie og venner og meget mere.



 Jeg har i denne uge arbejdet med en surdej, der som et andet dyr er blevet fodret hver dag (med mel og vand) og sørme om ikke umagen gav pote. Dejen bobler og syder og lugter surt på den helt rigtige måde.
 Alligevel var jeg meget spændt på om den nu også kunne bruges til at bage brød på. Det ser i skrivende stund sådan ud. Jeg har dog ikke smagt brødet endnu, men duften fejler ikke noget. Glæder mig til at smage om jeg har været lige så dygtig som jeg føler mig :-D
 Jeg er gået i gang med min poncho. Synes det er lidt svært at strikke i pladegarn, specielt mønsteret, hvor der skulle jongleres med 4 tråde, da jeg strikker med dobbelt garn. Jeg er ikke helt tilfreds med stjernerne, synes de er lidt uens. Måske det hjælper efter vask?
Jeg har måttet holde en slags ufrivillig pause. Efter at have været på en yoga workshop (i næsten 3 timer) var jeg temmelig øm i mine led og muskler og tænkte, at jeg hellere måtte holde lidt igen, men nu er jeg snart klar igen.

Hvad jeg dog ikke er helt klar til, er at ferien lakker mod ende....ØV.

8 kommentarer:

  1. Ja, øv! Her slutter en dejlig vinterferie også. Jeg bliver helt sulten når jeg ser billedet af dit brød, det ser meget lækkert ud.

    Kh Gitte

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er blevet eminent godt. Mums. Jeg er meget tilfreds.

      Slet
  2. Sikken du sparker r.. både med poncho og :O(dej En brugt ferie er alt tid lidt ØV, men så må I hverdags hygge og snakke ferieminder.
    Knus Pia

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, vi skal da bestemt også holde af hverdagen og det gør vi også. Vi holder bare mest af friheden ;-)

      Slet
  3. Hvor ser din vindueskarm bare hyggelig ud. Dejligt med udsigt over hustage:-) Og hjemmebagt rugbrød! Det er altså overskud. Håber virkelig det smager fantastisk.
    Rigtig god ny uge. Må den blive mild og god for os allesammen :-)
    Kate

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Kate. Ja ud over at vindueskarmen er hyggelig, så har vi en fantastisk udsigt derfra. Det gør jo ingenting dårligere.
      Brødet er blevet vildt lækkert. Jeg er helt stolt. Jeg bager generelt meget...næsten hverdag, så det er sjovt at lave noget, som kan være lidt vanskeligt og lykkes med det. Jeg er vist lidt af en bage-brød nørd tror jeg :-D

      Slet
  4. Og også god ny uge til dig Kate.

    SvarSlet
  5. HJemmebagt rugbrød er lykken, du bliver afhængig ;-) Lyder som en hyggelig ferie, her er vi ikke så heldige. Jeg kan snige mig til en forlænget weekend i marts.

    SvarSlet