mandag den 29. november 2010

En Stjerne

"Årstider med børn" hører simpelthen til mine absolutte favoritter blandt bøger. Den er bare så skøn.
Den blev udgivet i 2001 og jeg købte den vist nok på udgivelsesdagen og har elsket den siden. Den er proppet med billeder og skønne ideer man kan lave med sine børn. Nedenstående billeder taler næsten for sig selv.




Jeg kan kun sige, at hvis det overhoved er muligt at få fingrene i et eksemplar, så hold dig endelig ikke tilbage. Den er RIGTIG god.

Jeg har øvet mig lidt på at hækle andet end hexagons og har efter at have kigget i Annikas bog, fået hæklet mig et lille æble. Opskriften er egentlig til en romkugle, men dem kan jeg ikke så godt lide, så jeg napper hellere et æble. Planen er at hækle en god portion, som kan hænge på juletræet. Så skal der ikke lige i samme moment nævnes alle de andre planer jeg har for ting som SKAL være færdige juleaften!!!!

5 kommentarer:

  1. Den bog har jeg også og elskede den ligeledes fra første øjekast. Den har den skønneste billeder og ideer og jeg kan huske, at jeg dengang syntes at den var meget anderledes og vidunderlig.

    Men jeg har ikke kigget i den lææænge, så tak fordi du mindede mig om den. :))

    Hav en hyggelig mandag. :))

    SvarSlet
  2. Den ser hyggelig ud. Gad vide om stadig kan købes.
    Det er altid rart at blive inspireret på ny.

    SvarSlet
  3. Det er ganske rigtigt en dejlig dejlig bog, Marie-Louise, der er billeder og idéer nok til at lade sig inspirere i laaaang tid.

    Jeg elsker især i de små væsner af filt med karteflorshoveder, dem har vi syet mange af til vores julestuer.

    Ha en hyggelig aften, forhåbentlig inde i varmen med masser af hygge og tændte lys...

    SvarSlet
  4. Den bog er også i samlingen her i huset. Jeg elsker at kigge i den bog. Fint æble!

    SvarSlet
  5. Den har jeg også! Fik lokket et eksemplar ud af fotografen, længe før jeg selv fik børn, og har heldigvis gemt den :-) Mette

    SvarSlet