tirsdag den 2. februar 2010

Hexagons og stjerner


For tiden er det lidt småt med de kreative syslerier. Så jeg tænkte at jeg vil vise nogle af mine langtidsholdbare projekter frem. Det hæklede tæppe begyndte jeg på for længe længe siden og det varer sikkert et helt eventyr før det er færdigt. Jeg kom til at tænke på det, da jeg pigerne og jeg havde travet igennem snestormen. Oh, varme tæppe, hvor ville jeg gerne kunne putte mig under dig lige nu:-) Det er takket være Alex at jeg overhoved kom igang med det tæppe. Det skylder jeg hende stor tak for.


Et andet projekt er dette stjernetæppe, som jeg begyndte på efter at have forelsket mig i Hannes skønne bog Nu er jeg desværre gået helt i stå med det tæppe. Det volder mig i den grad problemer. Jeg kan simpelthen ikke finde ud af at gøre det firkantet. Det er lidt skørt og jeg kunne sikkert også godt finde ud af det hvis bare jeg gav mig tid til det. Det må være på min to-finish liste for 2010. Det er håndsyet, så det ville da være en skam hvis det strander her.
Har i andre langtidsholdbare projekter, som kunne tåle at komme ud i det fri?

8 kommentarer:

  1. For ett nydelig hekle teppe! Elsker farvene:-)

    SvarSlet
  2. Fina färger, Marie-Louise. Och mycket tålamod ;-)

    SvarSlet
  3. Ja, jeg har jo min Eng... Skál vi holde hinanden til ilden.....!?

    SvarSlet
  4. Ork, ja. Masser! Elsker at gå i gang med nyt, men er så dårlig til at gøre færdig.

    Jeg vil SÅ gerne lære at hækle hexagoner. Ender af en eller anden grund altid med en kant for lidt eller en for meget. Pentagoner og hvad, septagoner?

    SvarSlet
  5. Fantastiske vakre kreasjoner!! Jeg liker så godt de fargene du har valgt. Det er en glede å kikke på bloggen din!!! Så mye pent du lager!

    SvarSlet
  6. Jeg er HELT vild med farverne i dit hexagon tæppe, jeg er sikker på at det ender med at blive en smut og betydningsfuld tæppe!

    /knus Sarah

    SvarSlet
  7. Tusind tak skal i have allesammen. Hvis det i siger ikke kan anspore mig til at komme videre med de to tæpper så ved jeg snart ikke:-)

    SvarSlet
  8. Hold fast et lækkert tæppe.. jeg har forsøgt mig med hexagoner.. men ud fra Liselottes - slagteko - opskrift.. men den er slet slet ikke ligetil.. der er vist fejl ellers kan jeg bare ikke tolke den.. men det er et must for mig at lære.. for de er så flotte.. der skal være hexagoner på alt herhjemme, sofa, tøj væg - wc -you name it.. eller bliver det for meget? Hmm.. men lære det, skal jeg.. Kh C

    SvarSlet