tirsdag den 13. juli 2010

Smock-amok

Endnu en kjole er syet. I starten synes jeg at det var kedeligt at sy smock og kunne ikke lige se fidussen i det, men nu har jeg fået mere fod på det og elsker resultatet, så nu er jeg ganske glad for teknikken. Så kan man jo sidde og få sig en slapper og lade tankerne flyde frit mens man lader symaskinen spise sig igennem det dejlige stof. Så her i huset er vi tre glade piger med hver vores smock-kjole...og flere på vej!

Synd at det ikke gør sig så godt med smock til mænd. Det ville ellers være kønt med smock til hele familien. Hvad med en smock badebuks?

Kender i det når man har lært en ny teknik og bare har lyst til at gå amok i den? Alt skal være smock, alt skal være hexagons, alt skal være ..... Lidt morsomt at tænke over hvordan her kunne se ud, hvis det rent faktisk blev realitet. Kartoffelwoman go home :)
Selma er i en danseperiode, så når der skal tages billeder stiller hun op til dans. Denne gang var ikke en undtagelse. Jeg har en hel stribe af billeder hvor hun snurrer rundt og laver piruetter.

6 kommentarer:

  1. uh så fin den unge dame er og en rigtig lille ballerina :0) ja det er sjovt at man kan blive helt besat af en teknik. Men jeg skal berto dig noget, lige præcis smock er en af de teknikker jeg stort set aldrig bruger. Har vist en gammel erfaring hvor det kiksede, som hænger i gemmerne, men jeg må igang som alle jer andre. Må bøje mig, det ser super fint ud og er i øvrigt også lidt pinligt ikke at være fortrolig med ;0)

    Kh Karen Marie

    SvarSlet
  2. Den er også skøn den her kjole...jeg kan godt forstå, at den er perfekt til dans og pirouretter. Jeg husker tydeligt Anne-Sophies danseperiode - og faktisk også Emils. Åh, hvor de elskede at danse og lave akrobatiske spring. :))

    Jeg kan sagtens genkende dét med at være bidt af en bestemt ting. Det er faktisk helt fascinerende hvordan man kan blive grebet.

    Rigtig god tirsdag. :))

    SvarSlet
  3. Tak skal i have:-)

    Jeg har også været et stykke tid om at kaste mig ud i smock-syningen Karen Marie. Jeg var nemlig bange for at få samme oplevelse ud af det som dig. Heldigvis skete det ikke og vi har nogle dejlige sommerkjoler nu.

    Det er utroligt som man kan blive grebet af bestemte ting Ulla, og af og til lidt smådyrt...hvis det virkelig tager overhånd. he-he.

    SvarSlet
  4. Den er fin (Det er liberty Betsy ikke?)... Smock er sjovt og vanedannende ligesom patchwork og dominostrik. Jeg har netop klippet til en kjole til mig og mon ikke datteren også skal have en :-)

    SvarSlet
  5. Hej Marie-Louise.. den kjole er da bare blevet rigtig fin.. det smock gør det hele fint og yndigt synes jeg... Henrik mangler faktisk badebukser... kan jeg bestille et par hos dig?

    Bogen er ankommet ... tusinde tak for købet :-)
    Kærligst fra C

    SvarSlet
  6. Hvor er den fin, Marie-Louise. Ja, jeg må vist også hellere i gang med at afprøve teknikken.

    SvarSlet